Η δερματομυοσίτιδα είναι μια φλεγμονώδης πάθηση των μυών που προκαλεί μυϊκή αδυναμία και ένα χαρακτηριστικό δερματικό εξάνθημα. Είναι μια νόσος αγνώστου αιτιολογίας που εμφανίζεται συχνότερα σε παιδιά (5-14 ετών) και σε ενήλικες ηλικίας άνω των 40. Σε άτομα ηλικίας άνω των 55 ετών, η ασθένεια μπορεί να σχετίζεται με τον καρκίνο του μαστού, του πνεύμονα, των ωοθηκών, του στομάχου, του παχέος εντέρου, ή της μήτρας.

Φυσική εξέταση

Οι ασθενείς παρουσιάζονται συχνά με ένα κόκκινο ή μωβ χρώματος εξάνθημα στα βλέφαρα (δίκην ηλιοτροπίου), στο πρόσωπο, στο άνω κορμό, στις αρθρώσεις των χεριών και γύρω από τα νύχια. Οι πάσχουσες περιοχές είναι συνήθως πιο ευαίσθητες στην έκθεση στον ήλιο. Η ασθένεια προκαλεί επίσης προοδευτική μυϊκή αδυναμία, ιδιαίτερα στους μύες που βρίσκονται πλησιέστερα προς τον κορμό, όπως οι μύες στους γοφούς, στους μηρούς, στους ώμους και στους βραχίονες. Αυτό μπορεί να οδηγήσει τους ασθενείς να δυσκολεύονται να ανεβούν τις σκάλες, να σηκωθούν από καθιστή θέση ή ακόμα και να χτενιστούν. Μπορεί επίσης να συνυπάρχει αίσθημα κόπωσης, δυσκολία κατάποσης, γαστρεντερικά έλκη, λοιμώξεις, καθώς και προβλήματα στους πνεύμονες.

Δεν υπάρχει θεραπεία για τη δερματομυοσίτιδα, αλλά η φαρμακευτική αγωγή μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τα συμπτώματα του δέρματος και των μυών.

• Κορτικοστεροειδή
  • Ανοσοκατασταλτικά φάρμακα όπως μεθοτρεξάτη, αζαθειοπρίνη, κυκλοφωσφαμίδη
  • Ανθελονοσιακά φάρμακα σε περίπτωση επίμονου εξανθήματος
  • Φυσικοθεραπεία